HwaMinQrincess
D'Boss!



Entries About Linkies Stuff

Annyeong Haseyo!~ This blog belonged to Scha Yumi. No spamming, ripping and vulgarities is allowed in here. Don't be a silent reader, tag before you leave, it'll be greatly appreciated! Enjoy your stay! :D Gamsahamnida ^^ Annyeong~



Best viewed in Mozilla FireFox

Like










Credits!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   

Macam mana nak hilangkan jerawat ni?


  Hey alls :D one day , 2 posts (!) Hebat nda ? Yaaa , sangat hebat . Selama ni tak pernahpernah aku buat entri dua kali *nampak bnar aku menipu :P . okay , tu aku tipu jehh :DD hee . Topic harini , aku nak share-share dekat jorang mcm mana nak hilangkan jerawat . Yeahh (!) Mesti ramai di kalangan korang yang selalu dihimpit masalah mcm ni . Gatal sngat nak picit-picit jerawat sekali meletup , BOOOMMM (!) keluarlah bom atom jerawat yang ditinggalkan di kulit muka . Orang selalu cakap mcm ni dkt saye "Ecah , kenapa muke kau takde jerawat ek? Bersih jek . Kau pakai ape ?" FYI , saya nda ada masalah jerawat :) Saye bersyukur sgt sebab takde jerawat and apetah lagi kesan parut jerawat tu . Huhu :D Tapi aku bukanlah nak kecoh pasal aku tarakk jerawat . I'm not PERFECT (!) Nobody's perfect lah :) okayokay , tanpa aku mmbebel panjang , baek aku share petua ni dekat korang secepat yang mungkin . alaa mcm petir tuu :P

- Korang mestilah rajin membasuh muka dgn air suam
- Jangan stress (!) Nanti jerawat keluar lebih banyak kang baru tahu . Just chill ;)
- Amek sedikit madu . Campurkan dengan susu tepung (tak kisahlah susu tepung baby ke ape) . Lepas tu campurkan sedikit air . gaul dan letak kat muka . Cara ni ala-ala pakai masker lah :) amalkan 3 kali seminggu . Insyaallah berkesan :)
- Jangan kuat berangan okay (!) dengar cakap saye ni :)
- Kalau nak pilih produk kecantikan , pilih yang untuk menghilangkan jerawat sahaja . Macam oxy ker etc .
- Jangat picit jerawat tu (!)  Nanti makin lama makin banyak pulak (!)
- Minum air masak 8 gelas sehari (!) air masak ni bagus tauu . Tak percaya ? Air masak ni penawar untuk semua jenis penyakit :) You see ? betapa bagusnya meminum air masak ni .
- Hati-2 dengan kulit berminyak (!) Kulit yang berminyak pun punca jerawat tumbuh . So , korang bolelah beli produk hilangkan minyak di muka :)

Okay tu adalah petua nak hilangkan jerawat . Lepas ni korang bolehlah cuba :) Ingat yaa , jangan dibelenggu masalah jerawat dalam hidup anda (!) Alaa , normal lah tuu ada jerawat dekat muka :)