HwaMinQrincess
D'Boss!



Entries About Linkies Stuff

Annyeong Haseyo!~ This blog belonged to Scha Yumi. No spamming, ripping and vulgarities is allowed in here. Don't be a silent reader, tag before you leave, it'll be greatly appreciated! Enjoy your stay! :D Gamsahamnida ^^ Annyeong~



Best viewed in Mozilla FireFox

Like










Credits!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   

Be My Baby - Chapter 1


Seohyun, 18.

Di Dalam Kapal Terbang.

SeoHyun POV
Dah dua jam aku kat dalam kapal terbang ni. tinggal beberapa minit lagi aku dah nak sampai kat Korea. Auww, i miss my bed! Hihiw. Seronok 3 hari 2 malam bercuti kat Jepun. Nanti lain kali aku bercuti lagi lah kat Jepun. Nanti nak gi dengan Nuna Yoona and Min Woo lak. Tu pun kalau diorang nak. Mintak-mintak lah diorang nak kalau tak, aku sekeh kepala sorang sorang tu nanti.

Seohyun memeluk tubuhnya. Tubuhnya terasa dingin. Dia segera menutup penghawa dingin yang terletak betul-betul di atas kepalanya. Sesekali dia memperbaiki posisinya agar lebih selesa. Dia mencuri pandang tempat duduk di sebelahnya. Seorang lelaki bermata sepet sedang mendengar lagu melalui headphone yang dipasangnya. Dia ingin menegur lelaki tersebut tetapi dia malu. Tiba-tiba lelaki itu memandang Seohyun. Seohyun cepat-cepat mengalihkan pandangannya ke luar tingkap.

SeoHyun POV
Mampus dia pandang aku! Atototo malunyaa. Apa nak buat ni? Wat derk je la.

Yong Hwa : Konichiwa! *senyum*

SeoHyun POV
Mamat ni orang jepun ke? Hmm maybe sebab tetibe jea cakap jepun dengan aku.

Seohyun : Konichiwa *turut balas senyuman*

Yong Hwa : Are you from Korean or Japan?

Seohyun : I'm from Korean.

Yong Hwa : Ohh I see. Ehemm, saya ingatkan awak orang jepun tadi.

Seohyun : *gelak* Saya pun begitu.

Yong Hwa : Annyeong Haseyo! Tukar bahasa lak. *senyum*

Seohyun  : Ahh, Annyeong Haseyo. Okey. Haha.


Yong Hwa menanggalkan headphone yang dipakainya lalu 

Yong Hwa : Let me introduce myself, I'm Yong Hwa. Jung Yong Hwa.

Lelaki tersebut menghulurkan tangannya.

Seohyun : Ahh, I'm Seo Joo Hyun. Just call me Seohyun.

Seohyun  meletakkan tapak tangannya dalam genggaman Yong Hwa. Mereka berdua bersalaman.


Yong Hwa : Mmm.. Sedap nama kamu ni.

Seohyun : Err.. My late mom yang bagi nama ni.

Yong Hwa : Ahh, I see. *senyum* Lepas ni, boleh kita kenal dengan lebih rapat?


Bulat mata Seohyun mendengar kata-kata Yong Hwa. Dia terus mengangguk. Yong Hwa merenung wajah Seohyun lama.

Yong Hwa : You know what, Muka kamu mirip sekali dengan adik saya, Min.

Seohyun : Mwo? Mirip dengan adik kamu?

Yong Hwa : Yup. Tapi sekarang dia dah meninggal. 2 tahun lalu akibat menghidapi barah otak. Dialah satu-satunya adik saya. 

Seohyun melihat mata Yong Hwa sudahpun berkaca. Dia juga turut simpati.

Seohyun : Saya turut bersimpati...

Yong Hwa : Mmm.. awak tahu tak, saya tak dapat terima yang dia dah takde.

Seohyun : Mana boleh macam tu, awak kena terima takdir bahawa Min sudah tibanya masa dia pergi untuk selama-lamanya. Tuhan lebih sayangkan dia.

Yong Hwa : Hmmm.. Bila saya tengok wajah awak je, Hati saya rasa tenang.

Seohyun : mwo? Ahh.. Chincha?

Yong Hwa : Nak tak jadi adik angkat saya? Saya tengok awak ni muda dari saya. Saya teka je. Umur awak berapa?

Seohyun : Saya 18.

Yong Hwa : Dah agak. Saya 20. So, boleh tak? Jadi adik angkat saya? 


Seohyun mengangguk tanda setuju.

Yong Hwa : Kalau macam tu, lepas ni panggil saya Oppa. *ketawa*

Seohyun : Erk? Okeyy. Oppa. Hehe.

Yong Hwa : *senyum* saya suka awak panggil saya abang. Hihi

Pipi Seohyun terasa panas. Malu apabila Yong Hwa berkata begitu kepadanya.

Beberapa minit kemudian.
Di Lapangan Terbang Seoul.

Seohyun POV
Akhirnnya! Sampai juga aku kat tanah air. Tak sabar nak balik, nak makan, nak tidur. Aku tak dapat tidur kat dalam pesawat tadi mata aku tak mengantuk langsung. Hmm, rasanya Nuna Yoona tak amek aku kot. Terpaksalah naik teksi.


Seohyun terus melangkah menuju ke stesen teksi. Dia menarik bagasinya yang sederhana besar dengan berhati-hati. Fikirannya terus melayang. Wajah Yong Hwa terbayang di fikirannya. Selepas melepasi pemeriksaan imigresen, Mereka berdua terpisah dengan sekelip mata. Seohyun ketawa sendirian.

Seohyun POV
Apsal aku tergelak sensorang ni? Aduii, nanti tak pasal-pasal orang kata aku gila.


Sedang dia berjalan tiba-tiba kedengaran suara sedang memanggil namanya. Seohyun menoleh kebelakang. Matanya bulat apabila Yong Hwa berada di hadapannya kini.

Yong Hwa : Awak nak ke mana tu? Biar saya hantar awak balik.

Seohyun : Ahhh, Oppa. Saya nak balik ler. Naik teksi.


Yong Hwa terus mengambil bagasi milik Seohyun.

Yong Hwa : Mari saya hantar awak pulang.

Seohyun : Mwo? Tak payahlah saya bole naik teksi je.

Yong Hwa : Jangan degil, mari ikut saya.


Seohyun terpaksa menuruti perintah Yong Hwa yang kini bergelar abang angkatnya. Mereka berdua berjalan bergandingan menuju ke tempat letak kereta.

Seohyun : Naik kereta ke?

Yong Hwa : Yelah. Habis tu naik apa?

Seohyun : *gelak* 

Yong Hwa : *senyum* Kkaja!

Yong Hwa terus membuka bonet kereta lalu meletakkan bagasinya dan bagasi Seohyun ke dalam. Kemudian Yong Hwa membuka pintu hadapan sebelah kiri lalu menjemput Seohyun masuk.

Seohyun : Ahh, Komowo. Tak nyusahkan ke ni?

Yong Hwa : Sekarang kan saya Oppa awak. Takpun tak nyusahkan langsung. Lagi saya suka sangat-sangat.

Seohyun : *senyum*


Selepas itu, Yong Hwa terus menekan pedal minyak lalu memecut laju menuju ke rumah Seohyun.

Bersambung...



Photobucket