HwaMinQrincess
D'Boss!



Entries About Linkies Stuff

Annyeong Haseyo!~ This blog belonged to Scha Yumi. No spamming, ripping and vulgarities is allowed in here. Don't be a silent reader, tag before you leave, it'll be greatly appreciated! Enjoy your stay! :D Gamsahamnida ^^ Annyeong~



Best viewed in Mozilla FireFox

Like










Credits!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   

Be My Baby - Chapter 2

Yong Hwa, 20.

Di Rumah Soehyun

Akhirnya mereka tiba di destinasi, Rumah banglo mewah milik keluarga Soehyun. Yong Hwa membantu Seohyun mengambil bagasi yang sederhana besar itu keluar dan letakkannya di hadapan pagar rumah banglo mewah itu.

Yong Hwa : Besarnya rumah awak.


Seohyun : Hihi. Taklah. Takdelah besar mana. *senyum*


Yong Hwa : Saya pasti rindu senyuman awak tu.


Seohyun : Ahh.. ada-ada aje lah awak ni. Bagi kaki kang!


Yong Hwa : *mencebik*


Seohyun : Klah. Hyun masuk dulu. Btw, Komawo hantar Hyun balik. 


Yong Hwa : Hyun Ahh...

Sebaik sahaja Seohyun hendak masuk ke dalam rumah, Yong Hwa memanggilnya lalu menghulurkan sekeping kad.

Yong Hwa : Kat situ ada nombor saya. Kalau free nanti, kol lah. *senyum* Boleh kita kenal dengan lebih dekat.


Seohyun : Ahh, no problem. *senyum*


Yong Hwa : Ingat ya, kalau tau! I'll waiting for you.

Seohyun mengangguk seperti burung belatuk.

Yong Hwa : Err.. Kalau takde apa lagi, Saya balik dulu. Annyeong!


Seohyun : Hati-hati yaa! Annyeong!

Seohyun melambaikan tangannya. Yong Hwa terus memecut laju keretanya. Terus hilang dari pandangan.


Di Dalam rumah Seohyun

Sebaik sahaja kakinya melangkah masuk, Hidungnya terbau sesuatu. Sesuatu yang melazatkan. Dia segera memasuki ke ruang dapur dan tiba-tiba dia dikejutkan dengan banyak  juadah makanan yang berada di atas meja makan yang mempunyai lapan kerusi itu.

Yoona : Selamat balik Hyun! *menjerit*


Seohyun : Ahhh, betul ke apa yang Hyun nampak ni? *tersenyum*


Min Woo : Selamat pulang kak! Kiteorang buat semua ni khas untuk akak. Suprise!


Yoona : Orang dari Jepun lah katakan. *senyum* 


Seohyun : Akak ke yang masak semua ni untuk Hyun? Hyun ingatkan akak kerja. Tak dapat amek Hyun balik tadi.


Yoona : Sorry lah akak tak gi tau. Akak sibuk siapkan semua ni untuk Hyun tau.


Seohyun : Wahh! Bestnyaa.. Semua makanan nampak sedap. Ada bibimbap, Stik daging, tempura, unagi..... Wahhh! Bestnya..


Yoona : Dah jomlah makan apalagi. Akak dah lama tak masak semua ni tau. 


Seohyun : Hihi. Komawo sebab masak semua ni untuk Hyun.


Yoona : Takde hal lah. Hehe. Dah jom makan.


Min Woo : Jom! adik dah tak sabar lagi ni nak rasa air tangan akak Yoona. Hehe.


Mereka semua ketawa. Kemudian mereka terus menikmati kelazatan makanan yang terhidang. Seohyun begitu berselera menjamu semua makanan. Yoona gembira Seohyun nampaknya suka dengan masakannya. 

1jam kemudian

Seohyun : Ahhh, kenyangnya... 


Min Woo : Sedap akak Yoona masak harini.


Yoona : Puji ada makna leteww. Well, tengok lah akak siapa.


Min Woo : Hehe. Jap adik nak gi selongkar beg akak. Nak tengok akak beli apa dari Jepun. Hihi


Seohyun : Gi lah. Amek beg plastik warna coklat dengan putih ke sini.


Min Woo : Arraso.

Min Woo terus berlari menuju ke bagasi Seohyun yang berada di ruang tamu. Dia terus mengeluarkan beg plastik yang dikatakan akaknya tadi.


Yoona : Ehh, tadi siapa hantar kau balik? Akak tadi nampak ada mamat hensem hantar kau balik. Siapa dia tu?


Seohyun : Ooo.. Tu Yong Hwa. Baru je kenal kat dalam pesawat tadi.


Yoona : Hah? Baru je kenal siap hantar balik seh. Gerek adik aku yang sorang ni.


Seohyun : Hahaha. Biasa latuw.


Yoona : Kau suka dia?


Seohyun : Mwo? Kita orang baru je kenal kak. Tak timbul pun rasa suka-suka ni.


Yoona : Eleh mana lah tahu terpikat kat mamat tu. Akak tengok dia okey pe.


Seohyun : Tak minat lah kak.


Yoona : Kau ada numb dia?


Seohyun : Ada. Nape?


Yoona : Takdelah saje tanya. Gi lah kol dia. Keep in touch lah wehh.


Seohyun : Nenanti lah Hyun kol dia. Akak ni busybody lah.


Yoona : Akak always busybody. *gelak* Dah, kemas meja. Akak nak basuh pinggan mangkuk.


Seohyun : Arraso.

Seohyun meneguk segelas air oren kemudian dia terus mengemas meja. Seohyun tersenyum sendirian apabila teringat akan peristiwa di dalam pesawat tadi. 

Yoona : Hah, tu kenapa tu sengih sensorang tu? Buat tebiat ke?


Seohyun : Mwo? Ahh, takde lah. Ada-ada je akak ni.


Yoona : Berangan leteww. Dah takya nak berangan. Kau ni selalu je berangan. Ishhh apa nak jadi.

Yoona mengomel sendirian.

Pada pukul 8 malam
Di dalam bilik Seohyun

Seohyun menarik selimut ke paras dada dan kemudian mengiring ke kanan. Puas dia menutup mata, tapi tetap tidak mahu lena. Lantas dia terus duduk lalu kakinya di silangkan.

Seohyun POV
Hmm.. Takboleh tido sehh aku. Apa yang buatkan aku tak bole tidur ni? Aku ni dahlah penat. Grrrr! Mungkin terlalu awal kot. Maybe. Tapi aku rasa mengantok. Hmmm. Eeteokhae? Bosan lah malam ni. Nak turun bawah, tapi nak buat apa je? Berbual dengan akak Yoona? Dia ada date dengan boyfriend dia. Layan kerenah Min Woo? Dia sibuk buat homework pula. Aishh! Aku taktahu nak buat apa....

Seohyun memuncungkan bibirnya ke kiri dan ke kanan. Dia berfikir. Berfikir apa yang harus dia lakukan di waktu ini? Kemudian baru dia teringat akan sesuatu. Ya! Teringat untuk menelefon seorang lelaki yang bergelar 'abang' yang baru dikenalinya di dalam pesawat petang tadi. Lantas dia terus mencapai telefon bimbit dan kad. Dia terus mendail nombor lelaki tersebut. Setelah beberapa kali deringan kedengaran, panggilannya dijawab.

Yong Hwa : Yeoposeyo?


Seohyun : Err.. Yong Hwa shi?


Yong Hwa : Hyun ah? Awak ke tu?


Seohyun : Yup it's me.


Yong Hwa : Omo! Lama saya tunggu awak call. Bila saya sampai je kat rumah, saya tak pernah lepaskan handphone dari tangan.


Seohyun : *ketawa* chincha? 


Yong Hwa : Yup. 


Seohyun : Mianhae, saya lupa. Hehe


Yong Hwa : Nevermind. Awak call saya ni pun dah cukup bagus.


Seohyun : Hehe. Saya bosan lah taktahu nak buat apa.


Yong Hwa : Bosan? Hmmm, gi lah hang out dengan kawan awak ke.. 


Seohyun : Penatlah nak keluar.


Yong Hwa : Penat? Hehe. Samalah dengan saya. 


Seohyun : Awak kan ada kereta, boleh bawa ke sana sini. Bukannya penat pun kan? 


Yong Hwa : Memanglah tapi malam ni takde mood lah. Parent saya asyik bising je. Yelah, asyik keluar je ke tak gitau diorang.



Seohyun : Hah? Habis gi Jepun tadi tu diorang taktahu?

Yong Hwa : Hehe. Diorang tahu tapi diorang actually tak bagi. Hmmm, saya dah besarlah. Saya boleh buat apa yang saya suka. *mengeluh*


Lama Yong Hwa menanti suara Seohyun. Kemudian..

Seohyun : Untungkan ada parents... 


Suara Seohyun kedengaran sayu sahaja. Tiba-tiba air matanya jatuh berguguran. Parents? Ibu bapanya sudah lama meninggal dunia. 

Yong Hwa : Hyun ah? Awak nangis ke tu?

Seohyun : *mengesat air mata* tak ada lah. Tak nangis pun.

Walaupun Yong Hwa tidak nampak apa yang berlaku, tapi dia dapat merasakan Seohyun sedang menagis.

Yong Hwa : Hyun ah... saya tahu awak tengah nangis.

Seohyun terdiam. 

Yong Hwa : Saya faham, parents awak dah takde. Tapi awak still ada akak and adik kan? Awak kira untung tau. Macam saya ni haa, Ada parents tapi.... adik dah takde.


Seohyun hanya terdiam. Tidak mampu berkata apa-apa.

Yong Hwa : Take a rest okey. Saya taknak ganggu awak. Awak nangis lah puas-puas okey? Luahkan semua apa yang ada. Luahkan semua kenangan yang pernah berlaku antara awak dan parents awak.

Seohyun bersetuju lalu mematikan talian. Dia terus menekup mukanya dengan bantal lalu menangis sepuas-puasnya. Hatinya mudah tersentuh. Apabila sebut sahaja perkataan Ibu Bapa, pasti dia diulit rasa rindu. Ya, rindu akan kedua-dua ibu bapanya yang sudah meninggal dunia beberapa tahun yang lepas. Peristiwa itu tidak pernah luput dalam ingatannya.

Tiba-tiba pintu dikuak. Min Woo tercegat di pintu.

Min Woo : Kak? Akak watpe tu? Akak nangis ke?


bersambung...



Photobucket