HwaMinQrincess
D'Boss!



Entries About Linkies Stuff

Annyeong Haseyo!~ This blog belonged to Scha Yumi. No spamming, ripping and vulgarities is allowed in here. Don't be a silent reader, tag before you leave, it'll be greatly appreciated! Enjoy your stay! :D Gamsahamnida ^^ Annyeong~



Best viewed in Mozilla FireFox

Like










Credits!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   

Be My Baby - Chapter 4

Yoona, 19.

Keesokan harinya
Di Rumah Seohyun

Yoona : Seohyun ah! Hyun ah! Bangun bangun! Nanti lambat nak gi kolej! Jangan salahkan akak kau lambat gi kolej.

Jeritan Yoona mengejutkan Seohyun yang tidur separuh mati itu. Seohyun tersedar dan sepantas kilat terus memandang jam di dinding.

Seohyun : Omo! Dah pukul 8.30! Kenapa akak tak kejut Hyun? Aaaaaaaaaaaaaaaaa!

Yoona : Puas aku kejut kau tahu. Kau tu tidur aje memanjang. Dah bangun! Lambat nanti.

Terkocoh-kocoh Seohyun bangun dari katil. Dia terus memboloskan diri ke dalam bilik air. Dia perlu bersiap sepantas yang mungkin sebelum pukul 9.

Yoona : Yaa! Cepatlah duduk kat depan cermin tu. Dah pukul 8.50 ni!

Seohyun : Arasso.. Arasso aigoo aigoo.

Yoona : Takpayah nak ikat tocang. Lepaskan jea dah lambat ni. 

Seohyun : Mwo? Arraso.

Yoona : Nak akak hantar tak? Kau kan dah lambat ni lagipun bus time macam ni takde. Kang tak pasal-pasal  kau lambat pula.

Seohyun : Boleh gak. Hehe.

Yoona : Okey, Akak tunggu kat dalam kereta.

Seohyun : Arasso.

Penampilan Seohyun untuk ke Kolej biasa sahaja. Tidak terlalu simple dan tidak terlalu over. Cukuplah sekadar cantik di pandang.


Di Kolej

Tiba sahaja di Kolej, semua mahasiswa dan mahasiswi memandang kereta milik Yoona. Agaknya mereka perasan di dalam kereta tersebut adalah model terkenal, Im Yoona. Mereka berbisik sesama sendiri.

Yoona : Kau balik pukul berapa harini?

Seohyun : Aaaaa kelas habis pukul 11.

Yoona : Hmm, akak ada photoshoot nanti pukul 11. Kau naik bus jelah nah akak bagi duit.

Seohyun : Ahh, Komawo noona.

Yoona : Ingat tau jangan merayap gi mana-mana. Balik je terus. Kalau nak gi jenjalan tu hati-hati.

Seohyun : Hehe. Arasso. Byee!

Yoona terus memecut laju keretanya. 

Seohyun : Ahh! Kelas! I'm late! I'm late!


Seohyun terus berlari menuju ke kelasnya. Sedang dia berlari, tiba-tiba.. BOPPP! Dia terlanggar seseorang. Dia hampir terjatuh tapi sempat ditahan oleh orang itu.

Seohyun : Mwo? Oppa?

Yong Hwa : Hyun ah. 

Seohyun : Apa Oppa buat kat sini?

Yong Hwa : Oppa belajar kat sini lah. Hyun pula?

Seohyun : Hyun pun.

Yong Hwa : Chincha? Hyun tak gitau pun?

Seohyun : Oppa pun, tak gitau Hyun pun. hehe.

Yong Hwa : Haha. Semalam baru nak gitau Hyun. Ahh, Hyun okay?

Seohyun : Okay je. Lepas Hyun nangis, Hyun terus pergi pasaraya. Hehe.

Yong Hwa : Amboi.

Seohyun : Oppa, Hyun dah lambat ni nak gi kelas. Nanti sembang lagi eh.

Yong Hwa : Hyun, tunggu!

Seohyun : Wae?

Yong Hwa : Pukul 11 jumpa saya kat bus stop. Saya nak ajak awak keluar.

Seohyun POV
Fuhh! Tepat-tepat masa kelas aku tamat.

Seohyun : Ahh, okay okay.

Yong Hwa sempat melontarkan senyum sebelum pergi. Tanpa berlengah Seohyun terus berlari meuju ke kelas. 

Di Kelas Universe

Prof Rin : Annyeong Haseyo.

Semua : Annyeong Haseyo professor.

Prof Rin : Saya akan ambil kedatangan harini. Gyuri?

Gyuri : Saya!

Prof Rin : Jia?

Jia : Saya!


Professor Rin menyebut seorang semi seorang mahasiswa dan mahasiswi di dalam kelas Universe. 

Prof Rin : Seohyun?

Semua orang di dalam kelas bertanya sesama sendiri. Di manakah Seohyun?

Seohyun : SAYA!

Semua orang terus mengalihkan pandangan ke pintu kelas. Seohyun tercegat di pintu.

Prof Rin : Seohyun shi.. Kenapa kamu lambat harini? Tak pernah-pernah kamu datang lambat?

Seohyun : Errr.. err.. sayaa bangun lambat Prof. Chesonghamnida! Saya janji tak ulangi lagi.

Prof Rin : Baiklah saya maafkan kamu. Sila duduk di tempat kamu.

Seohyun : Kamsahamnida.

Seohyun terus mengambil tempat di sebelah Amber dan Sulli. 

Sulli : Apsal kau lambat? 

Seohyun : Tanya lagi kan aku dah cakap kat depan tadi tak dengar ke?

Sulli : Hehe.

Amber : Kau kena faham kawan kita sorang ni taik telinga dia dah jadi batu kat dalam telinga dia tu.

Sulli : Kau ni!

Amber : Mianhae. Hehe.


Semua Mahasiswa dan Mahasiswi di dalam kelas Universe meneruskan pembelajaran seperti biasa.

Pada pukul 11
Di kawasan Kolej

Sulli : Korang korang. Jom makan! Aku laparlah.

Amber : Aku pun. Jom ikut sekali Hyun?

Seohyun : Err.. Mianhae aku ada hal.

Sulli : Hal apa pulak ni Hyun? Aduhhhh!

Amber : Nak dating dengan pakwe lettew.

Seohyun : Abang angkat aku ajak keluar. Aku kena pergi.

Sulli : Mwo? Abang angkat? Wahhh! Untungnya ada abang angkat. Hehew. Siapa dia tu?

Seohyun : Ekceli...

Belum sempat dia menghabiskan kata-katanya Yong Hwa datang ke arah mereka dengan menaiki motorsikal.

Yong Hwa : Annyeong!

Seohyun : Annyeong!

Sulli : *baling buku* Wahhh! Hensemnyaaa.

Amber : *buku terkena kat amber* Yaaa! Pabo! Grrrr.

Yong Hwa : Hyun, Kaja!

Amber : Heyy bro! Jaga membe aku yg sorang ni baik-baik kayy. Aku tau dia selamat kalau tak... *buat gaya kerat leher*

Sulli : Membe kau sorang? Habis, aku ni siapa bagi kau?

Amber : Eeee kau ni memang lurus bendul lah.


Yong Hwa dan Seohyun ketawa melihat gelagat mereka.

Yong Hwa : Yaa! Arasso.

Amber : Bagus!

Yong Hwa menghulurkan helmet keselamatan kepada Seohyun. Seohyun memakainya dan terus melabuhkan punggung di atas motor belakang Yong Hwa.

Seohyun : Aku pergi dulu. Byeeee. 

Amber & Sulli : Byeeee!

Yong Hwa terus memecut laju motorsikalnya. 

Seohyun : Oppa nak pergi mana ni?

Yong Hwa : Adalah. Hehe.

Seohyun : Mwo? Ishh. Berahsia pulak!

Yong Hwa : Nanti Hyun tahulah. *senyum*

Apabila tiba ke destinasi, Seohyun terus melopongkan mulutnya.

Seohyun : Wahhhhh! Cantiknya tempat ni!


Bersambung...

Photobucket