HwaMinQrincess
D'Boss!



Entries About Linkies Stuff

Annyeong Haseyo!~ This blog belonged to Scha Yumi. No spamming, ripping and vulgarities is allowed in here. Don't be a silent reader, tag before you leave, it'll be greatly appreciated! Enjoy your stay! :D Gamsahamnida ^^ Annyeong~



Best viewed in Mozilla FireFox

Like










Credits!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   

Be My Baby - Chapter 5

Amber, 18.

Di Gold House Restaurant

Yong Hwa membawa Seohyun ke Restoran Gold House yang terkenal di bandar Seoul. Restoran ini berkonsepkan kemewahan. Di dalam restoran tersebut terdapat barangan yang diperbuat daripada emas yang asli. 

Seohyun : Wahhhhh! Cantiknya tempat ni!

Yong Hwa : Suka?

Seohyun : *mengangguk* Mesti mahal kan makanan yang dijual kat sini. Saya takde duit tau nak bayar. Kita gi makan tempat lain lah.

Yong Hwa : Ehh, kenapa pula? Saya belanja awak lah Hyun. Jangan risau lah. Dah jom masuk.

Seohyun : Mwo? Err..

Mereka terus masuk dan terus duduk di tempat yang disediakan.

Seohyun : Hehe. Awak belanja ke? Komawo.

Yong Hwa : Mestilah. Haha.

Seohyun : Awak nak makan apa? Ni pes time saya makan kat tempat mahal macam ni.

Yong Hwa : Awak pilih je makanan kat dalam menu tu. Pilih je apa yang awak suka.

Seohyun : Chincha? Okay kalau macam tu saya nak kalguksoo, stik daging.. ermm.. erm.. Kimchi... ermm ermm kek caramel..

Yong Hwa : Hahaha. 

Seohyun : Kenapa ketawa?

Yong Hwa : Comellah awak ni.

Pipi Seohyun mula merah padam.

Seohyun : Hehe. Awak jahat!

Seohyun menahan malu apabila Yong Hwa berkata begitu. Dia menutup mukanya dengan buku menu tersebut. Seohyun memandang ke sebelah kirinya. Dia ternampak Min Ho dan Hyo Min sedang menyuap makanan antara satu sama lain. Mereka berdua bagaikan pasangan kekasih. Tiba-tiba hatinya berdegup kencang. Cemburukah Seohyun?

Yong Hwa : Hyun?

Seohyun : Ahh.. Wae?

Yong Hwa : Berangan ke?

Seohyun : Mwo? Takdelah.

Yong Hwa : Yelatu. 

Seohyun memandang mereka berdua sekali lagi. Pandangannya berbalas dalam diam. Min Ho sedang mengamati Seohyun.

Seohyun POV
Omo! Dia perasan ke aku pandang dia tadi? 

Tiba-tiba datang seorang pelayan yang segak memakai bow di kolar bajunya.

Pelayan : Cik nak pesan apa?

--------



Keesokan harinya
Di Kawasan Kolej

Sulli : Best tak semalam kau date dengan Yong Hwa tu? Hikhik.

Seohyun : Aku dengan dia kawan jelah.

Sulli : Yelatu. Mesra bukan main.

Seohyun : Ishh kau ni. Mana ada.

Amber : Wehh aku laparlah. Jom gi cafe.

Sulli : Jom jom! Hyun, jom ikut?

Seohyun : Erm, korang gi dulu. Aku nak gi tandas jap.

Sulli : Okeyy. Jumpa kat cafe!

Seohyun : Arasso.

Sulli dan Amber berjalan menuju ke Cafe Kolej. Sementara Seohyun berjalan menuju ke tandas. Belum sempat dia melangkah masuk ke dalam tandas, Ada seseorang menarik lengannya.

Seohyun : Yaaaaa! Lepaskan tangan saya.

Min Ho : Syhhh! Diam, ikut je saya.

Seohyun : Mwo? Yaa! Saya nak gi tandas lah!

Min Ho : Esuk je awak gi.

Seohyun : Yaa! Awak gila ke? Lepaskan tangan saya lah!

Min Ho : Bole tak jangan bebel? Ikut je saya.

Seohyun mengetap bibirnya. 

Di  Taman Belakang Kolej

Min Ho akhirnya melepaskan tangan Seohyun. 

Seohyun : Apa awak nak?

Min Ho : Nak awak.

Seohyun : Mwo?

Min Ho : Seriously.

Seohyun : Eee, awak ni takde otak eh? Saya nak balik.

Min Ho : Yaa! Tunggu. Saya nak cakap something ni. Dah lama saya nak cakap ni kat awak tapi takde kesempatan.

Seohyun : Mwo? Cakap jelah. Apa dia?

Min Ho : Saya.. sayaa..

Seohyun POV
Gagap ke mamat ni? Ooo baru ku tahu.

Seohyun : Saya nak balik lah. Tak kuasa nak layan.

Min Ho : Ehh, tunggu!

Seohyun tidak mengendahkan kata-kata Min Ho dan terus berjalan. Tiba-tiba Seohyun terpijak tali kasutnya. Min Ho terus memeluk tubuh Seohyun dari belakang. Bulat mata Seohyun apabila Min Ho berkelakuan seperti itu. Dasar lelaki! Lantas dia terus menumbuk pipi Min Ho. DUSHHHHHHH!

Min Ho : Ouchhhhhhhh!

Seohyun : Dasar lelaki miang! Nah rasakan tu!

Min Ho : Yaaa! Awak dah nak terjatuh saya tolong awak.. Yaa! Bukan itu maksud saya!

Seohyun tidak mempedulikan jeritan Min Ho. Dia terus berlari menuju ke Cafe.

Di Cafe 

Sulli : Apsal dengan kau ni? 

Amber : Entah, macam cacing kepanasan je.

Seohyun : Aku.. aku.. 

Amber : Kenapa?

Seohyun : Tadi.. tadi..

Sulli : Tadi apa? Ce cite ce cite.

Amber : Cuba kau duduk dulu. Rileks lah bro!

Seohyun terus duduk di sebelah Sulli. Sulli menggosok belakang badan Seohyun. Hatinya berdegup kencang kerana penat berlari sebentar tadi.

Seohyun : Tadi, aku nak gi tandas.

Sulli : Pastu?

Seohyun : Min Ho, kenal Min Ho?

Amber : Mamat playboy kat kolej ni. Kenapa dengan dia?


Seohyun POV
Mwo? Playboy? Patutlah tetiba je dia peluk aku tadi. Dasar lelaki miang!

Seohyun : Aku taktahu pun dia tu playboy.

Amber : Laaa, macam mana kau nak tahu kau tu asyik ngadap buku 24jam.

Seohyun : Chincha? Err..

Sulli : Kenapa dengan dia? Apa yang dia buat kat kau?

Seohyun : Ermm, takde apelah.

Amber : Baik kau cerita sekarang kalau tak aku belasah mamat tu! Apa dia buat kat kau?

Seohyun : Tadi, dia tarik tangan aku dan bawa aku kat taman belakang kolej ni. Pastu dia kata nak cakap something. Aku tunggu dia tak cakap pape. Aku terus lah balik. Tetibe aku terpijak tali kasut aku. Dia terus peluk aku dari belakang. Ahhhhh! Malu aku.

Sulli : Laaa, macam tu ke? Kau kena berterima kasih kat dia. Lepas tu apa kau buat?

Seohyun : Aku terus tumbuk muka dia. Eeee, gatal seh dia.

Amber : Hahhahaha. Memang patut kau tumbuk muka dia. Syabas Hyun!

Sulli : Apalah kau ni. Patutnya kau kena berterima kasih kat dia sebab tahan kau daripada jatuh. Ni tak, kau tumbuk dia adalah.

Seohyun : Aku taksuka! Aku taksuka dia buat aku macam tu, aku tumbuk lah muka dia apa lagi.

Amber : Keke. Bagus kau Hyun. Lelaki miang macam dia tu jangan bagi channn nak bagi dia peluk lah apalah...

Sulli POV
Apelah dak berdua ni. Dua-dua sama-sama tolol! Apalah. kesian Min Ho tu kena tumbuk even dia playboy sekali pun. Eee aku takpaham betul dengan Seohyun ni..

--------

Pada Pukul 9 malam
Di Rumah Seohyun

Seohyun POV
Tadi mamat tu kata, dia nak cakap sesuatu. Erm, dia nak cakap apa haa sebenarnya? Agaknya dia okay tak? Aku rasa bersalah pula tumbuk dia tadi. Aku terkejut sebab tu aku tumbuk. Hmm, okay tak dia tu? Esuk lah aku gi jumpa dia, nak minta maaf banyak-banyak. Adehhh! Hyun kau ni pabo lah! Paabo pabo!

Tiba-tiba telefon bimbit Seohyun berdering. Nombor yang tidak dikenali sedang memanggilnya. Siapakah orang itu?

Seohyun : Yeoposeyo?


bersambung...


Photobucket