HwaMinQrincess
D'Boss!



Entries About Linkies Stuff

Annyeong Haseyo!~ This blog belonged to Scha Yumi. No spamming, ripping and vulgarities is allowed in here. Don't be a silent reader, tag before you leave, it'll be greatly appreciated! Enjoy your stay! :D Gamsahamnida ^^ Annyeong~



Best viewed in Mozilla FireFox

Like










Credits!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   

Be My Baby - Chapter 6

Sulli, 18.

Tiba-tiba telefon bimbit Seohyun berdering. Nombor yang tidak dikenali memanggilnya. Siapakah orang itu?

Seohyun : Yeoposeyo?

Yong Hwa : Hyun ah..

Seohyun : Yong Hwa shi? 

Yong Hwa : Geurae. Hihi. Saya pakai nombor baru saya. Nombor lama dah kena block.

Seohyun : Chincha? Saya ingat siapalah call saya tadi.

Yong Hwa : Ohh hihi. Esok awak free?

Seohyun : Wae? Esuk takde kelas. 

Yong Hwa : Kita keluar nak? Gi jenjalan.

Seohyun : Mwo? Nak nak! Lagipun duduk rumah bosan.

Yong Hwa : Okey kalau macam tu esuk pukul 11 saya jemput awak kat rumah awak.

Seohyun : Arasso. I'll waiting for you.

Yong Hwa : Jumpa esuk ya. Goodnite.

Seohyun : Arasso. Sweet dream.

Seohyun segera menekan butang merah. Dia tersenyum sendirian. Bolehlah Yong Hwa belanja dia membeli-belah nanti. He..he..

Tidak sampai 5minit telefon bimbit Seohyun berdering sekali lagi. Nombor yang tidak dikenali memanggilnya. Pelik! Siapa pula yang membuat panggilan kali ini?

Seohyun : Yeoposeyo? Yong Hwa shi kah?

Min Ho : Yong Hwa? Siapa tu?

Seohyun : Ahh, mianhae salah orang. Err, Annyeong. Siapa ni?

Min Ho : Annyeong. Ni sayalah, orang yang awak tumbuk kat kolej tadi.

Seohyun : Mwo? Takkanlah.....

Min Ho : Yess sayalah Min Ho. Sakit tau pipi saya ni kena tumbuk! Awak ni ganas lah! Tak bole dibuat bini.

Seohyun : Mwo? Yaaa! Awak call ni nak cari pasal lagi ke hah? Buat sakit hati jea.

Min Ho : Mianhae. Esuk kita jumpa nak?

Seohyun : Mwo? Yaa, esuk saya....

Min Ho : Pukul 10, saya amek awak kat belakang kolej. Tunggu saya. Bai.

Min Ho terus mematikan talian.

Seohyun : Mwo? Yeoposeyo? Yaaa! Min Ho shi!

Seohyun POV
Pabo! Sesuke hati jea nak ajak aku keluar. Grrr! Aku belum sempat cakap lagi dah matikan talian. Tapi... elok juga. Esuk aku takde kelas, dia nak jemput aku kat kolej. Aku mana pergi kolej esuk. Kahkah. Biar padan muka dia bwekkk! Tulah, aku belum sempat nak cakap dah letak talipon. Phuii!

--------

Keesokan Harinya
Di Dalam Bilik Seohyun

Seohyun : Baju apa yang aku nak pakai ni ek? Hmm, nak keluar dengan Yong Hwa ni kena pakai baju yang gorgeous sikit. Hihiw.

Seohyun mengeluarkan beberapa helai baju dari almarinya. 

Seohyun : Baju ni okay tak?


Seohyun mengacukan gaun berwarna putih berbunga merah ke tubuhnya.

Seohyun : Terlalu simple! Try yang nilah.


Seohyun mengacukan sehelai singlet berlabuci bersama shortpants berwarna coklat muda ke tubuhnya.

Seohyun : Err! Macam nak gi disco pula aku tengok.


Seohyun mengacukan blaus berlengan panjang berwarna putih susu bersama mini skirt berwarna merah darah ke tubuhnya. Ada bow di bahagian pinggang skirt itu.

Seohyun : Yang ni.. Hmm.. Sesuai kot. Kihkih. Aku pakai yang nilah.

Tanpa buang masa Seohyun terus memakai pakaian tersebut.

Setelah siap menukar pakaian dan berdandan, Seohyun terus keluar dari biliknya.

Yoona : Amboi, pakai lelawa macam ni nak gi mana?

Seohyun : Hehe. Nak gi keluar dengan kawan lah kak.

Yoona : Kawan ke boyfriend?

Seohyun : Mwo? Akak ni, kawan lah!

Yoona : Haha. Yelatu.

Seohyun : Betullah! Err.. takde photoshoot pula harini?

Yoona : Hmm, takde. Akak off day harini. Keke.

Seohyun : Laah yeke? Patutlah. Min Woo mana?

Yoona : Entah pagi-pagi lagi dah keluar. Katanya nak gi rumah kawan study. Yelatu gi study...

Seohyun : Keke. Min Woo tu bukan bole pecaya sangat.

Tiba-tiba telefon bimbit Seohyun berdering. Di skrin telefonnya terpapar nama Yong Hwa. Dia segera menekan butang hijau.

Seohyun : Yeoposeyo?

Yong Hwa : Hyun? Erm. I'm so sorry sebab terpaksa kensel about today.

Seohyun : Mwo? So tak jadi nak keluar lah ni?

Yong Hwa : Yes. I'm so sorry! Tetibe ada emergency pula. Hyun marah ke?


Seohyun terdiam sebentar. Dia menarik nafas sedalam-dalamnya lalu menghembus perlahan-lahan.

Seohyun : Kwaenchana. Saya tak marah pun.

Yong Hwa : Erm, geurae? Hyun, I got to go. Annyeong!

Seohyun terus mematikan talian.

Seohyun POV
Eeee! Geramnya aku! Time macam ni lah dia ada emergency lah, apelah. Yong Hwa pabo! Grrrr!

Yonna : Kenapa Hyun?

Seohyun : Erm. Hyun tak jadi keluar.

Yoona : Wae?

Seohyun : Tetibe ada emergency katanya.

Yoona : Hyun sebenarnya nak keluar dengan siapa?

Seohyun : Yong Hwa lah.

Yoona : Ooo mamat yang kau kenal kat pesawat tu? Ohh i see.

Seohyun : Hyun tukar baju dululah. 

Seohyun terus masuk ke dalam biliknya. Belum sempat dia membuka bajunya, telefon bimbitnya berdering lagi. Dia segera menjawab.

Seohyun : Yeoposeyo?

Min Ho : Mana awak ni? Takde pun kat kolej? Penat saya cari. Awak kat mana?
Seohyun tergelak.
Seohyun : Saya kat rumah lah.

Min Ho : Mwo? Kat rumah?

Seohyun : Harini saya takde kelas lah bengong! Haha.

Min Ho : Kenapa tak cakap dari semalam? Aishhh...

Seohyun : Yaaa, saya baru nak cakap awak terus matikan talian. Padan lah dengan muka awak!

Min Ho : Haha. Mianhae. So, rumah awak kat mana? Saya nak gi amek awak ni.

Seohyun : Mwo? Awak nak amek saya? Err, takpayah lah!

Min Ho : Seohyun! Please. Saya nak ajak awak keluar ni.


Seohyun POV
Hmm, memandangkan aku dah bersiap cantik semua ni, bolehlah aku keluar dengan dia.

Seohyun : Hmm okay.

Min Ho : Geurae? Yes! Yes!

Seohyun : Yang awak suka sangat ni apsal?

Min Ho : Hehe. Saje jea. So, nak amek awak kat mana ni?

Seohyun : Hmm, jumpa saya kat bus stop Taman Le Gardenie.

Min Ho : Arasso. 5minit lagi saya sampai.

Seohyun : Okayy

---------

Di Bus Stop Le Gardenie

Seohyun : Mana mamat ni? Tak sampai-sampai. Dah lebih lima minit ni. Grrrr!

Tiba-tiba sebuah kereta berwarna merah berhenti di hadapan perhentian bas itu. 

Seohyun : Tu ker Min Ho? 

Tingkap kereta tersebut terbuka.

Min Ho : Yaa! Masuk lah.

Seohyun mengerutkan keningnnya. Adakah itu Min Ho? Kenapa wajahnya kelihatan berbeza?

Min Ho : Yaaa! Ni saya lah Min Ho. Dah tak kenal ker?

Seohyun membulatkan matanya. Dia terus berjalan menuju ke kereta tersebut.

Seohyun : Ni awak ker? Kenapa wajah awak nampak lain?

Min Ho : *gelak* Apa yang lainnya?

Seohyun POV
Kenapa aku tengok pipi dia bengkak semacam jea? Ooo baru aku ingat semalam aku tumbuk muka dia. Fuhh! Teruk sangat ke aku tumbuk sampai pipi dia bengkak macam tu?

Seohyun menekup muluntya.

Min Ho : Masuklah.

Seohyun : Err.. Okayy..

bersambung...


Photobucket