HwaMinQrincess
D'Boss!



Entries About Linkies Stuff

Annyeong Haseyo!~ This blog belonged to Scha Yumi. No spamming, ripping and vulgarities is allowed in here. Don't be a silent reader, tag before you leave, it'll be greatly appreciated! Enjoy your stay! :D Gamsahamnida ^^ Annyeong~



Best viewed in Mozilla FireFox

Like










Credits!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   

Orange Love Chapter 1



Lee Ji Eun / Ji Eun / IU

Ji Eun POV
Nama aku Ji Eun. Aku ni.. gemok orangnya. Uhuk! Semua orang ejek aku 'Baby Orange' sebab badan aku bulat macam buah orange. Sedihnyaa. Tapi, bila aku petik gitar, aku akan rasa tenang. Tapi... Kalau kat sekolah pula macam mana nak tenang? Dari mana nak petik gitar? Gitar aku kat rumah. Hehe..

Ji Eun membaca notanya sambil berjalan. Hara yang sedang berjalan di sebelahnya asyik berleter sahaja. Macam mak nenek! Hehe..

Hara : Sudah-sudah lettew baca buku nota tu. 

Ji Eun mengangkat mukanya. Cermin matanya dibetulkan ke pangkal hidungnya.

Ji Eun : Mwo? Err.. ya ya.

Ji Eun sepantas kilat menyimpan buku notanya ke dalam kocek bajunya.

Hara : Jom gi kantin? Aku lapar lah. Hmmm..

Ji Eun : Tapi..tapi..

Hara : Waeyo?

Ji Eun : Aku nak.. err...

Ji Eun POV
Aku nak diet lah! Tapi.. mesti dia tergelak besar bila aku cakap macam tu. Uhuk!

Hara : Kau nak apa?

Hara menjongketkan keningnya. Penuh dengan tanda tanya.

Ji Eun : Haha. Takde apa lah. takde apa HEHE.

Hara : Eee kau ni gedik lah. Dahlah jom aku lapar ni! Grrr!

Ji Eun POV
Ehh dia ni macam dia sorang jea lapar. Aku pun lapar gak. Tapi nak buat macam mana, aku nak diet. Uhuk!

Ji Eun menggosok perutnya. 

Hara : Eh, apsal kau gosok perut kau tu?

Ji Eun : Ah? Saja je. Kenapa? Takboleh ke? ngehngeh..

Hara : Hmmm.. Nampak macam lapar sangat jea kau tu. Ya ya aku tau kau lapar. Jap eh aku nak gi tandas jap. Kau tunggu aku eh duduk diam-diam kat sini. Aku tengok kau takde, SIAP!

Ji Eun mengangguk. Hara terus melangkah masuk ke dalam tandas.

Ji Eun POV
Aku berusaha nak kurus. Tapi, macam mana? Berdiet je tak cukup kan? Habis, macam mana? Eeoteokhae?

Ji Eun bermain-main dengan rambutnya tiba-tiba ada seorang lelaki melanggarnya. Ji Eun terjatuh terjelopok.

Ji Eun : Aigooo.. Sakitnyaa pinggang aku..

Myung Soo : Awak okey ke?

Myung Soo membantu Ji Eun bangun.

Myung Soo POV
Adehh! Beratnya minah ni.

Ji Eun : Saya okey.

Ji Eun terkejut orang yang melanggarinya tadi adalah Myung Soo! Myung Soo adalah lelaki pujaan hatinya. Ji Eun terus berlari meninggalkan tempat itu. Tanpa disedari, Buku notanya terjatuh ke atas lantai.

Myung Soo : Yaaa! Tunggu! Buku Nota awak!! *menjerit*

Myung Soo POV
Kenapa dengan minah tu? Nampak aku je terus lari? Pelik...

Myung Soo terus mencapai buku nota tersebut lalu membeleknya. Tiba-tiba ada sekeping gambar terjatuh lalu Myung Soo mengutipnya. Bulat matanya apabila melihat wajah di dalam gambar tersebut adalah dirinya. MYUNG SOO!

Myung Soo : Erk? Apa yang minah ni buat dengan gambar aku?

Myung Soo terus menyimpan buku nota tersebut di dalam koceknya.

Myung Soo : Nanti-nanti jelah aku bagi dia. 

-----------

Hara melangkah keluar dari tandas. Dia mencari kelibat Ji Eun tetapi tidak ada! Dia mengetap bibirnya.

Hara : Grrr! Tak dengar kata betul Ji Eun ni. Nanti kau, aku kerjakan kau cukup-cukup!

Hara mengepal-ngepal buku limanya lalu meninggalkan tempat itu untuk mencari Ji Eun.

------------

Di Kelas 5 Lemon

Ji Eun bersembunyi di dalam kelas. Dia meletakkan kepalanya di atas meja. 

Ji Eun : Hensemnya Myung Soo oppa... Tak sangka dia langgar aku tadi.. *berangan*

Ji Eun menraba kocek bajunya.

Ji Eun : Eh? Mana buku nota aku? Mana mana? Jangan.. jangan...

Imbas kembali

Myung Soo : Yaaa! Tunggu! Buku Nota awak!! 

Ji Eun bingkas bangun lalu membulatkan matanya.

Ji Eun : Buku nota aku kat Myung Soo oppa ke? Ohhh tidak!!!

Ji Eun terus berlari-lari keluar dari kelas. Dia berlari sekuat hati untuk mencari kelibat Myung Soo. Tiba-tiba dia ternampak kelibat Hara. Kelihatan Hara sedang bercekak pinggang. Wajahnya tidak lepas daripada wajah singa yang sedang kelaparan.

Ji Eun : Hara?

Hara : Yaaa! Kau pergi mana haa? Aku kata jangan pergi mana-mana kan? Kau ni grrrrr!

Ji Eun : Chesonghamnida. Tadi aku lari daripada bertemu seseorang.

Hara : Haa? Siapa?

Ji Eun : Myung Soo.

Hara mencebik.

Hara : Kau ni nampak je Myung Soo kau lari, dia bukannya makan kau pun. 

Ji Eun : Tapi, aku malu.. Aku malu nak berdepan dengan dia.

Hara : Laaa, dia bukannya kenal kau pun. And, dia bukannya tahu yang kau suka kat dia..

Ji Eun : Hara, Buku nota aku ada pada dia. Uhuk!

Hara : Mwo? Haha. Habislah kau. Kat dalam tu ada gambar dia, mesti kantoi.

Ji Eun : Hara, temankan aku. Temankan aku jumpa dia. Aku nak balik buku nota tu! Bahaya ni. Habislah semuanya kantoi nanti... Uhuk!

Ji Eun POV
Aku harap dia tak bukak isi dalam buku tu. Ohhh buku notaa! Janganlah bagi dia belek-belek kau. Uhuk!

Hara : Mwo? Aku? Erghh, aku nak gi kantin lah. Aku lapar.

Ji Eun : Alaaa, plishh plishhh jomlah temankan aku.. Lepas tu kau makan lah puas-puas..

Hara : Rehat 20minit je cik kak oii!

Ji Eun memuncungkan bibirnya sedepa.

Hara : Lepas makan nanti aku temankan.

Ji Eun : Mwo? Chinchaa? Okayokay HEHE.

Hara : Bagus! Dah jom gi kantin. 

Ji Eun mengangguk. Mereka berdua terus melangkah menuju ke kantin.

----------

Di Kantin

Hara : Kau makan cornflakes jea?

Hara melopongkan mulutnya. Ji Eun tersenyum sehingga menampakkan giginya yang tersusun cantik itu.

Ji Eun : Aku nak berdie...

Ji Eun pantas menekup mulutnya.

Ji Eun POV
Omo! terbabas! Kantoi! Huwaaaa!!

Hara hanya tersenyum sambil menyuap kimbap ke dalam mulutnya.

Hara : Maksud kau, kau nak berdiet?

Ji Eun mengangguk lemah.

Hara : Kenapa tak terus terang? Boleh aku tolong..



Ji Eun : Nak jadi orang kurus, susah kan? *mengeluh*



Hara : Tak susah. Senang je. Setiap hari kau kenalah...

Belum sempat Hara menghabiskan kata-katanya, Suzy menghampiri meja mereka berdua.

Suzy : Apa? Kau nak kurus? Tak mungkin lah kau boleh kurus! Badan XXXXXXL macam kau ni, berdiet mana sekali pun, berapa banyak sekali pun kau bersenam, kau takkan kurus lah gemok!!

Hara megetap bibirnya.

Hara : Yaa! Kau fikir kau siapa nak hina Ji Eun? Haaa?



Suzy : Yaaa, kau siapa nak jaga tepi kain budak gemok ni? Dah lah gemok! Ada hati nak dekat dengan Myung Soo oppa.

Ji Eun POV
Ma..macam mana dia boleh tahu?

Hara : Yaa, apa kau merepek ni?



Suzy : Dah tersebar semuanya. Myung Soo dah dedahkan kat semua orang. Korang taktahu ke? Kesiannya.

Ji Eun POV
Maksudnya.. Myung Soo... dah baca diari aku? Dia dah nampak gambar dia? Huwaaaaaaaaaaaa! Omma tolong Ji Eun!


TIBA-TIBA Ji Eun terjatuh dari katilnya.

Ji Eun : Ouchhh! Sakitnyaa punggung aku...

Ji Eun segera bangun lalu duduk di atas katilnya.

Ji Eun : Aku bermimpi ke tadi? Pasal rahsia tu, aku suka kat dia tu, buku nota tu, semuanya mimpi ke? Fuhhhh! Selamat....

Ji Eun menggosok dadanya. Rupa-rupanya semuanya hanyalah mimpi. Fuhh! Buat suspen je. 

Ji Eun : Alamak! Jam dah pukul 7 pagi. Aku kena siap cepat ni kalau tak aku terlambat lagi ke sekolah!!

Ji Eun terus membersihkan diri untuk ke sekolah.


bersambung...

SORRY kalau tak BEST. tak UMPHH, tak DAEBAK!
Terima kasih kerana membaca. Sila beri komen anda tentang cerita ini. Peace Yo!


Photobucket