HwaMinQrincess
D'Boss!



Entries About Linkies Stuff

Annyeong Haseyo!~ This blog belonged to Scha Yumi. No spamming, ripping and vulgarities is allowed in here. Don't be a silent reader, tag before you leave, it'll be greatly appreciated! Enjoy your stay! :D Gamsahamnida ^^ Annyeong~



Best viewed in Mozilla FireFox

Like










Credits!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   

Menipu itu berdosa


Hipokrit. Hipokrit tu apa? Adakah sejenis petai yang berwarna hijau? Ataupun sejenis kuih yang dipanggil karipap ataupun donat? Ataupun sejenis haiwan yang jinak atau buas?

Hipokrit tergolong dalam keluarga penipu, menipu atau penipuan *eh sama jeh maksudnya. Kadangkadang saya pernah tertipu dengan 'member' lah sangat sendiri. Misalnya bila i mau tahu something yang dia sembunyikan, 
mesti dia akan menipu i. Contoh :-

SD : Senah, kau nak pergi mana petang ni? Ak dengar engko nak pergi karaoke jamban dengan si Kiah?
Senah : Eh, taklah. Mana ada. Aku nak pergi pasaraya masleeeeeeeee lerr dengan si kiah tu. 
Mak aku manalah bagi aku keluar pergi karok.
SD : *dengan tegaknya...* Ohh yekee? Erm, okay.

Hakikatnya, Si senah dan Kiah tu sebenarnya pergi karoke jamban kat unknown place. Dan, saya tertipu. Tapi tak semudah tu saya percaya. Saya akan siasat lagak detective conan untuk tahu kebenarannya. Lagipun, dah basi lah dengar segala kata-kata dari mulut dia. Dah banyak kali saya tertipu dengan semua kata-kata si Senah tu. Sampai hati lah kan orang yang baik lah sangat kat dalam kelas menipu saya. Kalau nak tipu pun agak-agak lah kan. 

Tak boleh ke mereka jujur? Bukan saya nak ikut pun tak hengenn lah. Maybe dia takut saya kecoh satu kampung kot. Err, sorry saya bukan mulut tempayan, mulut becok, mulut itik etc nak hebohkan kat kelas. Ingat ni macam karnival Jom Heboh ke? Takfaham betul saya dengan mereka tu. Inikah yang dinamakan kawan? Tapi tapi nasib saya tak rapat dengan dia harhar. Nasib baiklah saya dapat member yang jujur dan sama-sama suka bergosip. Kihkihkih. Biarlah diorang tu nak tipu saya ke apa. Dia dapat free dosa dan saya tak. Hari raya tahun lepas janji tanak tipu lagi tapi buat lagi. Kononnya tipu sunat, kang engko yg kena sunat baru tahu. Kchiaau~