HwaMinQrincess
D'Boss!



Entries About Linkies Stuff

Annyeong Haseyo!~ This blog belonged to Scha Yumi. No spamming, ripping and vulgarities is allowed in here. Don't be a silent reader, tag before you leave, it'll be greatly appreciated! Enjoy your stay! :D Gamsahamnida ^^ Annyeong~



Best viewed in Mozilla FireFox

Like










Credits!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   

Contest "Ilove MyParents" by Iza.


Kenapa saya sayang Abah & Mama saya?


Abah
Abah seorang yang garang, kadangkala kelakar. Saya sayang dia sebab dia sanggup berpenat lelah bekerja demi untuk mencari wang yang halal buat saya dan keluarga. Selain tu, Abah saya seorang yang baik hati. Apa saya nak, semua bagi. Tapi, tak selalu. Setiap bulan dia bagi duit sekolah rm100. Oyeahh! Ni yang buat saya makin sayang kat Abah. Tapi, wang bukan ukurannya. Yang penting sekali, saya memang sayang dia sepenuh hati saya.


Mama
Dia dah macam kawan baik saya ^.^ seorang insan yang paling rapat dengan saya dalam keluarga. Hubungan kami seperti isi dengan kuku. Even dia garang menyinga, even dia selalu marah saya, saya tetap sayang dia. Saya tak lupa bahawa dia lah yang melahirkan saya, menyusukan saya, menjaga saya bagai menatang minyak yang penuh hingga ke hari ini. Selain tu, Mama saya ni begitu ambil berat tentang saya. Dia tak macam mama orang lain, dia special. Kalau saya mau keluar ada aktiviti di sekolah, mesti banyak soalan yang ditanyanya. Kadang-kadang dia tak bagi saya keluar rumah. Risau saya merayap kemana-mana lettew. Eh, bukan kadang-kadang, selalu kot. Tapi, ada sebab dia tak bagi saya keluar rumah. Sebab..... dia nak suruh saya jaga kulit. LOL. Dia tak mau saya berada dalam keadaan yang bahaya. Yelah, sekarang kan banyak kes culik. So, that's why dia tak lepaskan saya begitu sahaja. Apaapa pun, saya tetap sayang mama saya. Dia amat memahami kehendak saya :) Apa yang saya mau, semua dia penuhi. 

Hadiah buat Abah & Mama saya.


Hadiah ni yang paling best dari hadiah yang lain :) Ya, mendoakan kesejahteraan mereka diduni dan diakhirat. Selain tu, saya juga nak menghadiahka keputusan cemerlang SPM saya pada 2013 nanti. Insyaallah. Selain tu, saya nak hadiahkan mereka dengan kek buatan saya :-

100 cawan kasih sayang
50 sudu ciuman ikhlas
1/2 sudu salaman restu
1 paket senyuman manis
2 mangkuk besar kemaafan

Nah, ini dia ramuan kek yang saya untuk Abah & Mama saya :D Lazat kan? Hee. Sesungguhnya, saya amat menyayangi Abah & Mama saya. Saya tetap menghargai jasa baik mereka :) 



tag :-